رييس آموزش و پرورش ابركوه فرهنگ تعامل در چارچوب نظم و قانون در همه امورحاکم شود

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: گردهمايي ائمه جماعات مدارس با مديران و مسئولين اموزش و پرورش اين شهرستان در محل سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني در این نشست با اشاره به ابهامات سؤال برانگيز ذهني دانش آموزان نسبت به موضوعات عقيدتي و احكام مبتلا به ،اين موضوع مهم را از جمله مواردی ذکر نمود که می بایت در دستور کار دست اندرکاران قرار گیرد.

امام جمعه ابركوه افزود: برنامه سركشي از نماز جماعت مدارس و ارزشيابي نماز جماعت اين مراكز آموزشي، گام مؤثري در امر پرورش ديني مخاطبين خواهد بود.

حجت الاسلام حسيني همچنین بر اجرايي شدن زنگ نماز و زمينه سازي جهت حضور حداكثري و اختياري دانش آموزان در نماز مدرسه تأکید نمود. حجت الاسلام محمد پورقيومي نیز در این گردهمائی، با تقدير و سپاس از همكاري و تعامل خوب آموزش و پرورش و مديران مدارس با روحانيون در خصوص برگزاري نماز جماعت اظهار داشت که در صورت زمينه سازي حضور ائمه جماعات در كلاس ها و تشكيل جلسات آموزشي و پرسش و پاسخ و نيز حضور پر رنگ تر دبيران و معلمان در مراسم نماز جماعت مدارس، مسلماً آثار تبليغي و فرهنگي برنامه هاي روحانيون مؤثرتر خواهد بود.

رييس اداره تبليغات اسلامي ابرکوه، همچنين اجراي طرح تغذيه فكري ائمه جماعات، تشكيل كارگروه هاي تخصصي جهت شناسايي مشكلات فكري، اخلاقي و اعتقادي دانش اموزان همراه با اولويت سنجي و برنامه ريزي در خصوص برطرف نمودن آن، رعايت زنگ نماز هماهنگ و نيز تقدير از مدارس و دبيران و مديران كه در امر نماز، به عنوان آموزشگاه نمونه شناخته مي شوند، را خواستار شد.

جاويد خطيبي نیز ضمن عرض خير مقدم به روحانيون و مديران سطح شهرستان، از تلاش هاي خوبي كه در راستاي نماز جماعت مداري انجام گرفته است، تقدير كرد. رييس آموزش و پرورش ابركوه، همچنين فرهنگ تعامل در چارچوب نظم و قانون را در همه امور خواستار شد.

وی همچنین بر رفع مشكلات و موانع موجود در امر اقامه مدارس تأكيد و در اين زمينه قول مساعد جهت پيگيري داد.

در پايان اين گردهمايي نیز جمعی از روحانيون و مديران به نمايندگي از ديگر اعضاي حاضر در جلسه، به ارايه مشكلات نماز جماعت مدارس و نيز راه حل هاي آن پرداخته و تصمیماتی اتخاذ گردید.

يادآوري مي شود تعداد 30 نفر از برادران و خواهران طلبه روزانه 64 نماز جماعت را در سطح مدارس ابركوه اقامه مي نمايند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا